מהן השיטות המומלצות לאיתור רטיבות בקיר

שתף עם חברים

עם סולם קיר גבס, מדידה מדויקת של לחות היא קלה כמו לחבר את פיני החיישן לקיר הגבס ולבצע קריאה. חיישני פיני קנה מידה לקירות גבס כמו חיישן Delmhorsts TechCheck PLUS 2-in-1 יכולים לפשט את מדידת הלחות של קיר גבס על ידי מתן תוצאות כמותיות מדויקות. משקל קיר גבס יספק מדידות מדויקות שבהן תוכל להשתמש כדי לקבוע את תכולת הלחות של קיר הגבס שלך. כאשר משתמשים במד לחות למדידת לחות בקיר גבס, ניתן להשתמש במד מיוחד העושה שימוש בסולם קיר גבס, או להשתמש במד עם מצב סולם ייחוס.

עם מד קנה מידה ייחוס

אולי לא תוכל לקבל ערך גבס מדויק %MC, אבל אתה יכול לדעת אם קיימת לחות בקיר הגבס. היתרון של חיישני בדיקה הוא שחיישנים עם פינים מבודדים יכולים למדוד את תכולת הלחות בעומקים שונים; לדוגמה, אתה יכול לקבוע אם תכולת הלחות גבוהה יותר בחלק התחתון של הלוח מאשר בחלק העליון. לחדירה עמוקה, ניתן להשתמש בסיכות מגע מבודדות ארוכות למדידת תכולת הלחות בעומק. במידת הצורך, עשוי להיות שימושי במד לחות מחט כדי שניתן יהיה לבצע קריאות על המד במהלך המדידה במקור.

מדי סיכות משתמשים בסולם כיול עץ

אך אין זה אומר שלא ניתן להשתמש במד למדידת תכולת הלחות של מצעים וחומרים אחרים. באופן ספציפי, ניתן להשתמש במדדי לחות בטון למדידת רמות לחות ברצפות בטון, לוחות, קורות וחומרי בניין אחרים. מעצבי נוף, חקלאים ומומחי סביבה משתמשים בדרך כלל במדדי לחות ניידים לקרקע כדי להבטיח שתנאי הסביבה מתאימים לגידול צמחים, פרחים ויבולים. מדי לחות (הנקראים גם גלאי לחות) משמשים למדידת כמות המים בדגימת חומר.

מדי לחות מקל משתמשים בעקרון ההתנגדות למדידת %MC על ידי מדידת המוליכות בין הפינים

בדרך כלל בקריאה של עד 5/16 אינץ' עומק. ניתן להשתמש במדדי לחות ללא מגע גם כדי לזהות הצטברות פוטנציאלית של לחות מתחת לאריחי אמבטיה/מקלחת, רצפות ויניל ומשטחים מטופלים אחרים, וכדי לקבוע אם צבעים על בסיס מים התייבשו כראוי לפני היישום מחדש. באמצעות כלי חשמלי ידני, אתה יכול לקבוע אם הרצפה יבשה מספיק כדי להמשיך את הנחת, אתה יכול לבדוק את תת הרצפה והבטון עבור רמות לחות גבוהות, לקבוע מתי ניתן ליישם שכבת עליון שני, ולהעריך נזקי מים. פקחים עשויים לבחון את רמות הלחות באזורים יבשים לכאורה של חומר בניין כדי לקבוע קו בסיס שלעומתו ניתן להשוות מדידות אחרות.

בפרט

פקחי רכוש עשויים לרצות לקבוע את רמות הלחות בשל הסיכון לנזק הקשור ללחות. מטרת מדידת רטיבות בענף שיקום נזקי מים היא לזהות ולהעריך אזורי רטיבות חריגים במבנים, מבנים וחומרי בנייה על מנת למדוד, לתעד ולבצע תהליכי ייבוש בצורה יעילה, חסכונית ויעילה. הדרך הטובה ביותר למדוד ולתעד את התקדמות תהליך הייבוש היא להשתמש בתרמו-היגרומטר אמין למדידת תנאי הסביבה, במד לחות למדידת תנאי לחות בחומרי בניין, ולהשתמש בטכניקות מיפוי כדי לתעד את הקריאות הללו.

כאשר נזקי מים אינם נראים לעין ולא הייתה נזילת מים ברורה או הצפה

מדידת תכולת המים של חומרי בניין יכולה לעזור לקבוע אם תכולת הלחות של מי התהום היא אחידה ברחבי העולם (עקב הלחות האטמוספרית) או לא. מקור פחות ברור (כגון דליפות חלונות מדי פעם) גורם ללחות עודפת ב-GW. ניתן להשיג אימות של אזורים של חשד לחדירת רטיבות באמצעות מדי רטיבות המסוגלים לזהות ולהעריך תנאי רטיבות הן על פני השטח והן עמוק בתוך ומאחורי חומרי בניין. ניתן להשתמש במדדי לחות שונים לניטור רמת הלחות ולקביעת אחוזי הלחות באזורים שונים בקרון.

בגלל הממוצע

גם אם קיר גבס נראה יבש ותקין מבחינה מבנית במבט ראשון, חשוב להשתמש במד לחות כדי לוודא לחלוטין שקיר הגבס בטוח לשימוש (או נשאר בבטחה במקומו) כדי שתוכלו לתפוס מים או נזקי רטיבות. הימנע מאסון לפני שהשפעותיו יהיו גלויות לעין בלתי מזוינת. הדרך היעילה ביותר להבטיח שקיר גבס מתאים להתקנה או לאחסון בטוח היא שימוש נכון במד לחות איכותי.

Kett מציעה מספר סוגים של מדי לחות המאפשרים לך לקבל קריאות מדויקות של קיר גבס

כולל מספר מדי לחות כמעט אינפרא אדום ולמטרות כלליות (שכולם משמשים למטרות רבות מחוץ לקירות גבס), אך אנו ממליצים גם על המתקדם שלנו מד לחות בטון מיידי עם כיול מיוחד לקריאת קיר גבס. כמה מדי לחות מציעים גם את היכולת לחבר מגוון של בדיקות עץ ובדיקות לחות יחסית, מה שמאפשר למשתמשים להשתמש בשתי השיטות בו זמנית.

כדי להשיג עומק מבלי לקדוח חורים במשטח, ניתן להשתמש בבדיקה פטיש למדידת תכולת הלחות של העץ ברמות חדירה שונות על ידי הכנסת סיכה ארוכה למשטח העץ עד לגובה 1-1/2" קריאת עומק. מדידה זו מאפשרת למשתמש לדעת אם רמות הלחות מתאימות או אם יש צורך לבצע שינויים. היא קוראת בקנה מידה יחסי ומספקת קריאה שאנו יכולים להשוות לחתיכה יבשה מאותו חומר כדי לקבוע אם קריאה זו הוא תקין או ספג לחות עודפת מאותו חומר. מדידות לא הרסניות באמצעות מדי לחות לא פולשניים, כמו גם חקירות פולשניות אחרות כגון שימוש במדדי מחט ובדיקות, עשויות להידרש כדי לזהות את האזורים הפגועים ואת ההיקף של חדירת מים, ועקוב אחר הנזילה למקור הנזילה הראשי.

לעוד פרטים נוספים על איתור נזילות במצלמה תרמית ומהן השיטות המומלצות לאיתור רטיבות בקיר מומלץ לבקר ב- no-leak.co.il

עוד מאמרים:

Needle free injection for dental use

This blog post delves into the revolutionary innovation of needle-free injections in dentistry, providing a comprehensive overview of its workings, benefits, and implications for both

NFC בשיווק: אסטרטגיות להצלחה

סקירה זו בוחנת את השימוש של NFC בשיווק, ומציעה הבנה מעמיקה של הפוטנציאל והאסטרטגיות שלה לפריסה מוצלחת. כטכנולוגיה שהולכת ופופולרית, NFC מציעה דרכים חדשניות לעסקים

נוטריון בחיפה

מדריך מקצועי זה נועד לסייע לקוראים להבין את תהליך הנוטריון בחיפה, ישראל. הוא מתעמק בתפקידים המהותיים של נוטריון, סוגי המסמכים שנוטריון יכול לאמת, תהליך האישור

דילוג לתוכן