צינור פלסטיק שקוף קשיח

שתף עם חברים

פרספקס הינו אחד השמות המסחריים של הפולימר "זכוכית אקרילית", או בשמו המדעי "פולימתיל מתאקרילט". חומר זה פותח בשנות ה-20 של המאה ה-20, ומאז הוא הולך ונכנס לתעשייה במגוון רחב מאד של תחומים – ניתן למצוא אותו הן בתחום הרפואה, הן בתחום ההנדסה והן בתחום הספורט. מחומר זה ניתן להכין צינורות שקופים המשמשים למגוון דברים בתעשיות שונות.

פרספקס – תכונות עיקריות

הפרספקס הינו חומר שקוף וגמיש. שילוב של שתי תכונות אלו מקנה לו יתרונות רבים על פני הזכוכית המסורתית רגילה. 

פרספקס VS זכוכית

  1. הפרספקס קל יותר מזכוכית רגילה. הזכוכית נחשבת לצפופה מאד (בערך 1,100 ק"ג למטר רבוע) ואילו הפרספקס דחוס הרבה פחות מה שהופך אותו לקל יותר בכמעט 50%.
  2. גמישות. כפי שאמרנו הפרספקס גמיש ועל כן אינו נשבר בקלות כמו הזכוכית. הוא עמיד למתיחות ועיוותים ועל כן מועדף בכל מקרה שיש חשש לספיגת מכות או לחצים עזים. 
  3. הפרספקס אינו מתנפץ. גם במידה והוא מתבקע הוא אינו מתנפץ לשבבים רבים כמו הזכוכית הרגילה אלא נקרע או נשבר (תלוי בשיטת הייצור שלו). 
  4. הפרספקס שקוף יותר מהזכוכית. הפרספקס מעביר בערך 0.92 מהאור הפוגע בו, בעוד הזכוכית מעבירה בין 0.9 ל-0.85 בלבד. 
  5. איחוי קרע נעשה בצורה פשוטה יותר מאשר בזכוכית כיוון שניתן "להלחים כימית" שפתיים של פרספקס בקלות רבה יותר מאשר אצל זכוכית. 

פרספקס שימוש כללי

לאור יתרונות אלו לא ייפלא כי הפרספקס נכנס כמחליף לזכוכית המסורתית במגוון רחב מאד של תעשיות. הפרספקס משמש למשל לבניית חלונות עמידים במיוחד (מטוסים וכדו'), מחיצות שקופות (בתקופת הקורונה עלה הביקוש למחיצות אלו בצורה ניכרת), דפנות למגרשי הוקי קרח, רצפות שקופות, ובעיצוב אדריכלי נמצא לחומר זה שימושים רבים. 

צינורות פרספקס

ישנם שימושים רבים לצינורות העשויים מהחומר פרספקס, ואנו נביא כמה על קצה המזלג:

  • בבנייה משמשים צינורות אלו למדידת גבהים בחוק הכלים השלובים (שטיכמוס) ולהעברת צינורות במצבים מסוימים.
  • בתחומי המחשוב משמשים צינורות אלו לציפוי שקוף של כבלים, כך ניתן לאתר תקלות בצורה נוחה יותר. 
  • בתחום הרפואה משמשים צינורות אלו ליצירת מבחנות וכן להכנת צינורות לשאיבת אוויר ("סקשן") או הזרמת גזים שונים. 
  • בתחום השיווק משמשים צינורות אלו להצגת מוצרים בחנויות בצורה גלויה ומפתה (הנחת ממתקים בתוך צינורות למשל). 
  • בתחום העיצוב משמשים צינורות אלו למגוון רחב של מוצרים כמו גופי תאורה שקופה וכדו'. 

עוד מאמרים:

Needle free injection for dental use

This blog post delves into the revolutionary innovation of needle-free injections in dentistry, providing a comprehensive overview of its workings, benefits, and implications for both

NFC בשיווק: אסטרטגיות להצלחה

סקירה זו בוחנת את השימוש של NFC בשיווק, ומציעה הבנה מעמיקה של הפוטנציאל והאסטרטגיות שלה לפריסה מוצלחת. כטכנולוגיה שהולכת ופופולרית, NFC מציעה דרכים חדשניות לעסקים

נוטריון בחיפה

מדריך מקצועי זה נועד לסייע לקוראים להבין את תהליך הנוטריון בחיפה, ישראל. הוא מתעמק בתפקידים המהותיים של נוטריון, סוגי המסמכים שנוטריון יכול לאמת, תהליך האישור

דילוג לתוכן